Játékok
Tábla (hosszú oldalán egymással szemben ül a két játékos): két sor, soronként hat lyukkal, a tábla két végében 1-1 gyűjtőrekesszel (mindig a nekünk jobb kéz felőli gyűjtőrekesz a sajátunk).
Figurák: 48 (bővíthető 72-re) mag, kavics vagy golyó, mindkét játékosnak 24 (vagy 36), ezeket nem kell egymástól megkülönböztetni.
Nyitó helyzet:
1. Kezdetben mindkét játékosnak 24-24 (vagy 36-36) golyója van, melyet négyesével (hatosával) helyeznek el a saját mezőjének hat lyukába.
2. Bármelyik játékos kezdhet, mégpedig úgy, hogy a kezdő játékos a saját térfelének bármelyik lyukát tetszőlegesen kiválaszthatja, és az abban elhelyezett hat figurát az óramutató járásával ellentétes irányba haladva, folytonosan az ellenfél mezőire is áttérve egyesével elhelyezi a következő hat lyukban. (A játék előrehaladtával a lyukakban lehet kevesebb vagy több golyó is, ha több akkor körbe haladva pakoljuk egyesével, amíg el nem fogy...)
3. A másik játékos első lépésben szintén kiválasztja a saját mezőjének bármelyik lyukát, és hasonlóképpen folytatja a szétosztást.
Játék menete:
Az ellenfelek felváltva lépnek. Egy-egy lyukban lévő golyók elfogására akkor kerül sor, ha valamely lépésben az utolsónak letett golyót olyan lyukba sikerül letennünk, amelyben korábban 1 vagy 5 golyó volt (és így most 2-re vagy 6-ra egészült ki a számuk), ekkor ennek a lyuknak a tartalmát zsákmányként levesszük és saját gyűjtőrekeszünkbe helyezzük, ezeket a játszma végén összeszámolják.
A játék vége:
A játék akkor ér véget, ha az egyik játékosnak már nem marad golyója a saját térfelén, és ezért nem tud lépni. Ekkor a táblán maradt valamennyi golyó az ellenfélé lesz. Az győz, akinek végül is több golyót sikerült zsákmányolnia.
Más szabályok ismertek, pl:
A játéktábla felépítése: két sor, soronként hat lyukkal, a tábla két végében egy-egy gyűjtőrekesszel.
1. Kezdetben mindkét félnek van huszonnégy-huszonnégy köve, melyet négyesével helyez el a saját térfelének a hat lyukába.
2. A soron következő játékos a saját térfelének bármelyik lyukát tetszőlegesen kiválasztja, az abban elhelyezett köveket kiveszi és az óramutató járásával ellentétes irányba haladva egyesével elhelyezi a következő négy lyukban.
3. Ha a lerakáskor áthaladunk a saját gyűjtőrekeszen, akkor abba ugyanúgy teszünk egy követ, mint a többi lyukba, az ellenfél gyűjtőrekeszét viszont ki kell hagyni.
4. Aki a lerakáskor az utolsó kővel a saját gyűjtőrekeszhez jut, és oda leteszi, az még egyszer léphet.
5. Ha valamely lépésben az utolsónak letett követ a saját térfélnek egy üres lyukába sikerül letenni, akkor ezt a követ, és hogyha a szembelévő oldalon van kő, akkor ezeket is zsákmányként levesszük és a saját gyűjtőrekeszünkbe helyezzük.
6. A játék akkor ér véget, ha az egyik fél térfelén mind a 6 lyuk kiürül. A másik fél ilyenkor megkapja még a saját gyűjtőrekeszébe a saját térfelén maradt köveket.
7. Az győz, akinek a gyűjtőrekeszében több köve van.